Prowler

 
Igår väntade först 5 h på jobbet för att sedan kring lunch åka till Kasern och hänga lite med Christina H som flyttar på Tisdag #näjagärinteallsbitteröverdet. Värmen va inte att leka med - fy helvete om man nu får säga så. Efter iskaffe och några turer i Saluhallen (där det var svalt och skönt!) åkte jag bort till Gamlestan där Q&A var mitt uppe i ett träningspass. I väntan på att Christina E skulle komma förbi för sin träning började jag gå fram och tillbaka på "gräset" med Prowlern + 15kg. Det var så varmt och kvavt ute att jag tänkte de var lika bra att svettas på "riktigt" i förhoppning att bli lite nerkyld sen när jag var klar. Det brände i vaderna, lår och rumpa men det var riktigt gött och en riktigt go utmaning för psyket. Fick sådan tävlingsinstingt för att se hur länge jag kunde hålla på. Detta är lite mer min grej, det jag är bra på - att hålla på jävligt länge med något jävligt enformigt! Men någon ska ju vara bra på det. Och Ja, jag blev dumförklarad ett par gånger av resterande i gymmet - men tillslut insåg dom att jag tänkte fortsätta i vilket fall som. En timme höll jag på - fram och tillbaka på detta gräs-track. Jag hade förmodligen kunnat hålla på en stund till, men jag kände lite att det är dumt att utmana ödet!
 
Jag stannade kvar och hände med Christina under hennes pass och sedan för att kolla på Crossfitklassen innan det var dags för Styrkeklassen att dra igång - något som jag skulle vara med på för att jag och Coachen skulle kolla på bänktekniken. Så nu är ligg-positionen ändrad och jag spenderade en timme med att få in den nya rörelsen.
Jag har gått från att ligga i en väldigt svankad position, högt upp på axlarna och med bara tårna i golvet och väldigt brett grepp - till att ligga mer på skuldrorna, ha hela foten i golvet, tighta grepet liiiite, rumpan i backen och därför få ett längre rörelsemönster men samtidigt utföra en korrekt tävlingsbänk. Det andra var en "fuskteknik" och ett steg för att få upp vikterna och äka belastningen för att ha ett bättre utgångsläge när vi bytte position.
Det känns fortfarande ovant, men det blir nog bra i längden. Han var nöjd med mitt utförande och jag litar på att det såg så pass bra ut som han sa!
 
Nu har jag alltså ny programering, övergått till fulldjup ATG-böj, fått ny bänkteknik och har betydligt mer fokus på bänkdrag och marklyft i schemat än vad jag hade förut. Dessutom har jag fått "att springa med Prowlern" i min programering vilket känns grymt. Jag är taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här!

Trackback
RSS 2.0