Löpartankar inför Varvet

 

En vecka exakt till "Jippot" Göteborgvarvet. Något jag verkligen hade/har längtat efter sedan anmälan för snart ett år sedan. Under hösten flöt det så väldigt bra med löpningenoch det var min huvudsakliga träningsform, men så kom oktober - kylan, regnet - och löpning lades på hyllan. Helt (om man bortser från 5 lugna km på julafons eftermiddag tillsammans med pappa). Så var det fram till 1 April då jag hade satt min absolut sista startdag för att börja träna inför varvet. 1,5 månader hade ändå gått ok om jag kört på som jag brukar när jag bestämmer mig för något. Det blev väl 1 tur på milen, en eller två 5:or, en lugn 8:a ute i solen och sedan 21 km på bandet samt de jävliga 14 när foten gav upp. Något som inte helt ingick i planeringen om jag ska vara ärlig. Sedan det hände för tre veckor har det blivit en luuuuuugn luuuuugn mil ute i solen, mest för att testa foten. Thats it. Kul.
Bra uppladdning inför varvet vi har där. Jag är inte bitter alls. Inte alls. Jag som för en gång skull hade bestämt mig att träna inför detta varvet och försöka få en bra tid (ur mina mått sett då) eller iallafall klå pappa. Men man kommer ju inte precis långt med 5-6 ynka runder i benen. SEGAST.


Istället har jag bestämt mig för att:
Sålänge jag INTE har ont i foten så ska jag starta (såklart). Jag ska se det som en kul grej (jag vet ju att jag kan springa långt - 2 mil tog jag ju flera gånger i veckan i höstas). Jag är bitter att det är som det är nu - ja, MEN jag kan inte göra något åt det.
Jag får helt enkelt satsa på nästa år - det kommer ju fler varv. Att försöka få in någon löpning nu (längre sträckor då) är ingen ide - bättre att spara foten från den belastningen.
Det är trots allt kul att vara med i hela löparfesten - även om man får ta det i snigelfart.
Och det är ju inte så att jag inte kan göra något. Det är ju bara löpningen som är känslig. Allt annat funkar ju bra. Så det kunde ju varit värre. Om man nu vill hitta något mer positivt i allt detta.

 
Och med det sagt ska jag packa väskan och bege mig till Gibraltargatan för ett lyftarpass i Crossfit. En timme av teknikträning inför kommande WOD'S. Väldigt bra och troligen väldigt använbart inför framtiden. Om jag minns rätt står Clean and Jeark's på schemat för dagen och till hjälp har vi bl.a. en av sveriges ledande tjejer i olympiska lyft. Det kan bli bra detta. Sen är det ännu en kväll på CK. Gårdagen var inte en av de smidigaste kvällarna jag varit med om och jag var helt slut när jag väl kom hem efter 01 inatt. Jag hoppas lördagskvällen blir lite bättre trots allt.

 

Någon av er som ska springa varvet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här!

Trackback
RSS 2.0