Fran 5.8

 
 
Tröttheten som kom över mig nör klockan slog 16.30 och jag äntligen kunde stämpla ut från Liseberg var inte att leka med. Jag övervägde kraftigt att bara åka hem - precis som jag alltid gör, men just idag lockade det extra mycket. Dessutom hade jag ju blivit varnad igår inför dagens pass "kör ni inget annat" och "om du är riktigt snabb är det bara smärta i 4 minuter". Jo tjena... då vet man att det är jobbig och jag hade mina aningar om vad det var som stod på schemat. Det är i dessa lägen det är bra att vara envis. Självdiciplin! Självklart åkte jag till gymmet - jag vet ju hur bra det känns när jag väl är klar och hur kul jag har. Jag älskar ju detta.
 
Och visst besannades mina onda aningar... När man får ett riktigt skrockande skratt av Richard - då vet man att det inte blir lätt. På dagens schema stod:
UPPVÄRMNING: Jump over bar/Sit Ups (40-20, 30-15, 20-10, 10-5)
STYRKA: Ring Rows, Ring Dips, Deadlifts
METCON: FRAN
EXTRA: Broad Jump Burpees 3 min
 
FRAN... Ja vad ska man säga om den? Det är en av Crossfitens "benchmarks". Detta var första gången jag körde den (har lyckats missa den varje gång innan) och den är upplaggd i 21-15-9 av Thrusters och Pull Ups. Kan låta enkelt, men jag lovar - det är ett enkelt och snabbt sätt att trötta ut sig själv på minimal tid. Grymt nöjd med kvällen. Över att jag gick på classen och jag inser allt mer hur mycket jag verkligen älskar detta! 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Sv: Med andra ord snabbt och smidigt när man inte har något annat till hands. Kanske kan använda det som mellanmål på jobbet osv.. :) Vilken sort använder du?

2013-05-09 @ 09:15:50
URL: http://vagenupp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här!

Trackback
RSS 2.0