Crossfit 4.25

 
 
Torsdag och ledig betyder Lunch-Crossfit med Christina!
45 minuter tillsammans med ett härlgt gäng och ännu en gång (andra gången denna veckan) blev jag grundlurad av vad som stod på tavlan. Eftersom det bara var 45 minuter körde vi ingen styrkedel utan istället inledde vi med Foam Rolling. Skjuttsingen vad ont det gör och inte blev det bättre av att jag har träningsvärk i benen sedan tidigare i veckan. Men efteråt är det ganska skönt (nåja, skönare iallafall).
Sedan körde vi Tabata Air Squats. 8 runder. Så många squats som möjligt i 20 sekunder. Sedan 10 sekunders vila. Lägsta siffran räknades vilket för min del blev 14 stycken. Höll mellan 15-16 de första 6 runderna men sedan blev det tungt och träningsvärken som redan fanns gjorde sig kraftigt påminnd!
Sist var det dags för dagens WOD. Shuttahejta vad det var jobbigt. Betydligt jobbigare än vad det ser ut att vara. Där blev man grundlurad igen! Men kul var det.
 
4 runder
500 m Rodd
30 American KBS (12 kg)
8 Pull ups

Slut-tiden blev 19:11 min. Precis som vanligt fastnade jag på Pull ups men det gick iallafall bättre än vanligt och dessutom gick jag ner i bandstorlek så det blev tyngre. Efteråt var man härligt matt i kroppen och ikväll kör vi 75 minuters Yoga för att sträcka ut musklerna och förhoppningsvis minska träningsvärken till imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här!

Trackback
RSS 2.0