Scary.

Känns som om jag gjorde bort mig rätt rejält...
Måste erkänna att jag är rädd för den eventuella konfrontationen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad har du gjort för något? :S Det vart säkert inget allvarligt? :)

2010-10-19 @ 14:41:59
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det behöver du absolut inte vara! Om det är vad jag tänker på...



Jag ber om ursäkt för mitt agerande och önskar dig lycka till med nya lägenheten, när det nu är du får den...

Örgryte är annars väldigt fint, men får man inte rätt start är det inte konstigt om det tär på psyket att vara kvar där!! Och nej, jag vill inte kännas vid personen i fråga, vänner väljer man, släkt & grannar får man..

Ta hand om dig, tjejen!!

Förlåt än en gång

2010-10-19 @ 15:43:02
URL: http://pixans.blogg.se/privat
Postat av: Anonym

Hej Rebecka!



Jag läser kost och friskvårdsprogrammet på Göteborgs universitet, termin 5.



Oj, det var många frågor.. ska försöka ge dig lite svar!



Efter man har tränat bör man framförallt se till att målet ligger så nära passet som möjlgit för bästa återhämtning.



Du bör få i dig mellan 1,5 g kolhydrater * kg kroppsvikt kolhydrater + 20-25 g protein. Låt säga att du väger 60 kg. Du ska alltså få i dig 90 g kolhydrater och 20 g protein.



Här är exempel på 2 återhämtningsmål:

- 5 dl drickyoghurt, 1 banan

- 3 dl nyponsoppa, 1 smörgås med färskost



(Många tror att proteinbehovet ökar väldigt mycket vid styrketräning. Och visst det gör det, men det gör också hela energibehovet! Om man äter mer protein kommer inte resultatet bli bättre än om man åt enligt rekommendationen 15%)



Vad som egentligen är ännu viktigare för att bygga muskler är ditt träningsprogram. Optimalt för att bygga muskler är:

2-3 pass/vecka/muskelgrupp. 3-6 set. 6-12 repetitioner. (~70-85% av 1 RM).



Ämnesomsättningen är lite lägre på kvällen och detär därför man ibland säger att man bör begränsa det man stoppar i sig. Men detta beror ju helt och hållet på vad man ätit under dagen!



Bra kvällsmål är svårt att säga. En bra måltidsordning är frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål. Ett av mellanmålen kan man lägga på kvällen. Exempel på vad man kan äta är t.ex. fruktsallad, smothie, knäckebröd, lite yoghurt m. bär. :)



Hoppas jag gav dig något vettigt iaf ;)

/Elin

2010-10-19 @ 16:19:20
Postat av: Pixan

jag lovar, jafg kommer inte säga något, för det finns ingen sdom skulle må bättre av det <3



Jag jobbar på alla SATS i Gbg.. de var väl egentligen där jag förstod att de va samma tjej som malin pratade om, för vi kom in på gym, jag vet inte om hon sa de.. :P Men jag trivs, oftast.. Men visst är omklädningsrummen (spec valhalla) skabb!! Vilka va de du provade?

Vågar du, kanske vi kan ta en kaffe i veckan? :)

Tänk åp saken å ta hand om dig tv! Kramar <3

2010-10-19 @ 20:21:33
URL: http://pixans.blogg.se/privat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här!

Trackback
RSS 2.0