Proteiner


Att fylla på med proteiner och kolhydrater är viktigt efter träningen och om du tränar sent på kvällen och inte ska äta någon riktig mat efter det, så är det viktigt att få i sig ett bra mellanmål innan sängdags. Kesella är ju känt för att vara bra att äta efter träning och att blanda ut det med tinade/micrade bär är riktigt gott, men det kan ju bli lite tråkigt efter ett tag och då är det kul att ha något att variera med. Blanda då keso, yoghurt (ev. smaksatt) , tinade bär och sylt. Det är rikigt gott och kul med lite omväxling. Det är bara att justera mängden yoghurt efter hur "rinnig" du vill ha "röran". Självklart går dte lika bra att bara äta keso med bär eller sylt - men jag föredrar att ha lite yoghurt i. Flingor/musli och torkad frukt är också bra att blanda i för att få det lite mer mättande och kanske lite skivat äpple eller skivade bananbitar. Det är bara att hitta sin egen smakkombination!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Kesella är supergott att äta med lite ringlad honing och kanelstekta äppelbitar eller färska jordgubbar<3

Jag brukade dock alltid lägga träningarna så att jag åt lunch direkt efter, så kesellamellanmål har aldrig varit riktigt min grej. Hände att jag tog en proteinrik näringsdryck o en frukt efter om jag tränade kvällstid eller på eftermiddagen. Mmm saknar styrketräningen!!!!!

2009-04-23 @ 21:18:52
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: j

nej det kan man väl inte säga men jde vet hur jag äter och hjälper mig med kosten. Ska dock snart träffa en dietist, så får se då. Går riktigt bra nu iallafall. Allt bra med dig nu ikväll?

2009-04-23 @ 21:51:05
URL: http://blifrisk.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

ååh vad gott :D

2009-04-23 @ 22:51:47
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera här!

Trackback
RSS 2.0